Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu www.epshop.sk

 

I. Všeobecné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky upravujú vzťah medzi obchodníkom (predávajúcim) a zákazníkom (spotrebiteľom).
Odoslaním objednávky vyjadruje zákazník svoj súhlas s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
Tieto obchodné podmienky sú záväzné pre obe strany.

II. Objednanie tovaru

Tovar je možné objednať iba prostredníctvom tohto internetového obchodu - nákupného košíku. Objednávka musí obsahovať povinné údaje: kontaktné údaje (meno a priezvisko, doručovacia adresa, email , prípadne telefonický kontakt), spôsob platby za tovar, obchodný názov tovaru - určený číslom, pokiaľ je ním označený a ďalšie vlastnosti tovaru (množstvo, počet ks, veľkosť, farba a iné). Prijatá objednávka sa stáva návrhom kúpnej zmluvy, kúpna zmluva vzniká dodaním tovaru. Prijaté objednávky sú záväzné, ďalšie potvrdenie objednávky zo strany zákazníka sa nevyžaduje. Prvá objednávka každého zákazníka musí byť zaplatená vopred požadovaným spôsobom.

III. Zrušenie alebo zmena objednávky

Zrušenie alebo zmena objednávky je možná iba do 24 hodín od potvrdenia objednávky.
Zrušenie (storno) objednávky môže obchodník vykonať, ak objednaný tovar nie je dostupný na sklade, aj po potvrdení objednávky zákazníkovi.

IV. Storno objednávky zo strany zákazníka:

1. Zákazník má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu do 24 hodín od jej odoslania. Po tejto lehote iba v prípade, ak predávajúci nesplní v objednávke uvedené podmienky. Výnimočne stornovať objednávku je možné telefonicky v prípade, ak objednaný tovar ešte nebol vyexpedovaný.

2. V prípade stornovania potvrdenej objednávky po stanovenej lehote je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu škodu vzniknutú takýmto konaním (cenu objednaného tovaru plus náklady jeho dodania).

V. Storno objednávky zo strany predávajúceho:

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť záväznú objednávku, alebo jej časť v nasledovných prípadoch:

1. Tovar sa už nevyrába, pripadne nedodáva, alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena od dodávateľa tovaru. Ak zákazník zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet alebo adresu do 24 hodín.

2. Ak zákazník neuhradil v stanovenom čase sumu za objednaný nákup /netýka sa dobierkovej služby.

VI. Platba za tovar

Zákazník sa zaväzuje uhradiť čiastku za objednaný tovar, poštovné a balné náklady niektorým v objednávke uvedeným spôsobom:

1. platba na dobierku pri prevzatí tovaru

V prípade, že zásielka poslaná na dobierku nebude prevzatá a bude predávajúcemu vrátená a zákazníkom nebude vzniknutá škoda uhradená, predávajúci si vyhradzuje právo vyradiť zákazníka z databázy zákazníkov a odmietnuť mu v budúcnosti každú objednávku potvrdiť a realizovať.

2. platba vopred bankovým prevodom

Zákazník je povinný úhradu vykonať na základe potvrdenej objednávky a vystavenej faktúry pod uvedeným variabilným symbolom obratom spravidla v ten istý deň ako mu bola faktúra doručená. Faktúra bude doručená len v elektronickej podobe v prípade platby vyžadovanej obchodníkom vopred. Pri doručení tovaru kuriérom alebo poštou je povinný zaplatiť zákazník cenu a poštovné pri prevzatí tovaru.

Pri objednávke v hodnote nad 100,-€ bez poštovného.

Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim.

VII. Doručenie tovaru

Tovar je doručovaný prostredníctvom Slovenskej pošty, a.s. alebo kuriérom. Za takéto doručenie je na faktúre účtovaná čiastka za poštovné podľa platného cenníka Slovenskej pošty, a.s. alebo kuriérskej služby. Dodacia lehota tovaru je spravidla  do 14 dní od obdržania objednávky resp. platby vopred. Pokiaľ by lehota dodania nemohla byť dodržaná, zákazník obdrží o tom oznámenie.

VIII. Vrátenie tovaru

Zákazník má právo od uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom je nevyhnutné, aby oznámenie zákazníka o odstúpení od zmluvy a zakúpený tovar boli obchodníkovi doručené v uvedenej lehote. Vrátený tovar musí byť nepoškodený a nesmie javiť známky používania a musí byť vrátený v pôvodnom spotrebiteľskom balení a obale, v ktorom mu bol tovar doručený s dokladom o jeho zaplatení (ak bol zaplatený dobierkou). Zásielka musí obsahovať písomné odstúpenie od zmluvy podpísané kupujúcim. Odstúpenie od uzavretej zmluvy bez uvedenia dôvodu nie je možné u tovaru charakteru potraviny.

IX. Dodacie podmienky

Objednávky sú vybavované priebežne v pracovných dňoch v čase od 8 – 16 hod. Najneskôr do 48 hod. je objednávka zákazníkovi potvrdená s údajom o termíne dodania tovaru, e-mailom, SMS alebo telefonicky. V deň odoslania zakúpeného tovaru je zákazník informovaný notifikačným e-mailom . Zákazník je povinný obratom oznámiť, ak nemôže objednávku prevziať alebo oznámiť náhradnú adresu pre jeho doručenie, inak zodpovedá za škodu vzniknutú v príčinnej súvislosti s neprevzatím zásielky.

Pre rýchle vybavenie objednávky a správne doručenie tovaru je potrebné uvádzať aktuálnu dodaciu adresu vrátane PSČ a čísla domu, telefónneho čísla, na ktorom je možné zákazníka zastihnúť.

X. Spôsob a termín doručenia

Dodávky objednaného tovaru budú podľa dostupnosti realizované v čo najkratšom termíne, spravidla do 48 hodín od prijatia objednávky, najneskôr do 14 pracovných dní od záväzného potvrdenia objednávky, vo výnimočných prípadoch môže byť dodacia lehota dlhšia, po dohode so zákazníkom.

Miesto odberu je stanovené na základe objednávky zákazníkom. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na uvedené miesto a jeho prevzatie zákazníkom. Dopravu na adresu určenia zabezpečí alebo vykoná predávajúci.

XI. Reklamácia a záruka

Na zakúpený tovar sa vzťahuje záruka v trvaní doby spotreby vyrazenej na výrobku.
V prípade zistenia vážneho poškodenia pri preberaní zásielky (diera v obale, zlomená zásielka, štrngot skla pri potrasení balíka), kedy je obsah zásielky zjavne poškodený, zákazník má právo neprevziať zásielku od doručovateľa a následne je povinný oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu na e-mailovej adrese info@epshop.sk alebo na tel. čísle +421 911 112 157.

V prípade mimoriadnej nutnosti posunu času dodania tovaru sa objednávateľ a dodávateľ vopred telefonicky, prípadne e-mailom, dohodnú na náhradnom termíne.

Ak tovar z akéhokoľvek dôvodu nevyhovuje požiadavkám zákazníka uvedeným v objednávke, zákazník má právo ho podľa § 12 zákona 108/2000 Z. z. vrátiť v lehote do 7 dní od prevzatia tovaru, v pôvodnom nepoškodenom obale. Tovar nesmie byť použitý, potravinový tovar nesmie byť otvorený, nesmie byť poškodený. Tovar musí byť kompletný (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu) s dokladom o kúpe alebo jeho kópiou.
Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru peniaze za tovar budú vrátené zloženkou alebo prevodom na účet zákazníka, z ktorého boli odoslané a to najneskôr do 14 pracovných dní po vrátení reklamovaného tovaru alebo tovaru po odstúpení od kúpnej zmluvy.

Vrátenie tovaru musí byť oznámenie e-mailu s uvedením čísla účtu alebo adresy, na ktorú majú byť poštou peniaze predstavujúce zaplatenú kúpnu cenu vrátené. Tovar musí byť vrátený doporučene poštou, poistený, zabezpečený tak pred stratou. V prípade nesplnenia niektorých z vyššie uvedených podmienok predávajúci nebude akceptovať odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy a tovar bude vrátený na náklady odosielajúceho späť.

XII. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "podmienky") sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi zákazníkom a spoločnosťou Eva Fratričová, Dudvážska 25, 821 07  Bratislava, IČO: 34983848  (ďalej len "prevádzkovateľ") uzatvorené prostredníctvom systému elektronického obchodného domu https://www.epshop.sk (ďalej len "obchod").

2. Zákazníkom sa rozumie v obchode zaregistrovaná fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá odoslala po vlastnej autorizácii elektronickú objednávku, spracovanú systémom obchodu.

3. Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o zákazníkovi, zoznam objednaného tovaru z ponuky obchodu a cenu tohto tovaru, spracovaný systémom obchodu alebo e-mail odoslaný na adresu predávajúceho.

4. Podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti prevádzkovateľa a zákazníka a vo svojom aktuálnom znení tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. V prípade, ak nie je medzi prevádzkovateľom a zákazníkom dohodnutá trvalá kúpno-predajná zmluva v písomnej forme, považuje sa elektronická objednávka v obchode za návrh k uzavretiu zmluvy medzi zákazníkom a prevádzkovateľom, ktorú prevádzkovateľ potvrdením objednávky akceptuje.

5. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí. Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za návrh zmluvy a sú považované za záväzné.
K akceptovaniu návrhu na zmluvu zo strany prevádzkovateľa dôjde potvrdením elektronickej objednávky.
Prevádzkovateľ si môže v jednotlivých, predovšetkým cenovo náročnejších prípadoch, vyhradiť vznik zmluvy opätovným potvrdením objednávky. Prevádzkovateľ je v závislosti na charaktere obchodu (množstvo, cena, náklady na prepravu, vzdialenosť a pod.), predovšetkým pri cene vyššej ako 500,-EUR, vždy oprávnený žiadať kupujúceho o autorizáciu objednávky vhodným spôsobom, napr. telefonicky alebo písomne. V prípade odmietnutia autorizácie kupujúcim, považuje sa objednávka za neplatnú.

XIII. Ochrana osobných údajov

Prevádzkovateľ internetového obchodu týmto prehlasuje, že s osobnými údajmi svojich zákazníkov získanými pri objednávaní tovarov, zaobchádza v zmysle "Zákona č. 428/2002 Z.Z. o ochrane osobných údajov"

XIV. Záverečné a prechodné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi oboma stranami vyslovene dohodnuté inak.

2. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia "Všeobecných obchodných podmienok" v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.

3. Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito "Všeobecnými obchodnými podmienkami" sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľov, prípadne inými zákonmi slovenského právneho poriadku.